Guide: Rhodos

Sidste sommer tog min kæreste og jeg til Rhodos. Vores første rigtige badeferie sammen. Ingen af os havde været der før, men vi havde selvfølgelig forhørt os lidt om, hvad man skulle lave hos venner og familie.

Rhodos er jo lang og ikke særlig bred, men alligevel er der stor forskel på, hvilken side af øen du besøger. Der er mange stenstrande på Rhodos, så hvis du bor ved en stenstrand er det et must at komme ud og besøge en smuk sandstrand.

Sunprime Miramare Beach

Vi selv boede på et VIRKELIG lækkert resort lige ned til vandet – Sunprime Miramare Beach. Til alle bungalows var der badeværelse, soveværelse, et lille thekøkken og en lille terrasse med to stole og et bord. Her sad vi meget ude om aftenen og spillede kort og drak drinks. Vi havde en lille smule havudsigt (der var ca. 10 m til stranden, men der lå stadig nogle boliger foran os), men det var en stenstrand. Det stoppede os på ingen måde fra at bade der, for vandet var virkelig skønt! Sunprime Miramare Beach er et voksenhotel – det valgte vi for at få helt fred og ro på vores ferie. Vi skal nok få en masse ferier på børnevenlige hoteller, når den tid kommer 😀 Vi havde bestilt morgenmad på resortet alle dagene, men ikke frokost og aftensmad. Det er så dejligt det der med, at man bare kan gå op og drikke sin morgenkaffe og spise en overdådig brunch med havudsigt og så er man ligesom klar til dagen! Aftensmaden var dyr og vi fravalgte det at to årsager. Jeg ville rigtig gerne ud at smage noget autentisk græsk mad og at spise ude var langt billigere end på resortet.

ATV

Vi tænkte lidt over, hvordan vi fik set alt det man skulle se på øen bedst muligt og lejede derfor en ATV i 3 dage. Den bedste løsning nogensinde! Du skal blot have kørekort og så kan du leje en ATV, som man kan sidde 2 personer på! Den første dag vi havde den, valgte vi at se hele den ene side af øen, den anden side tog vi hele den anden side og den sidste dag kørte vi i vandland.

Hvor skal vi køre hen?

Lindos skriver jeg først, da det simpelthen er et sted ud ikke må være foruden! Den hvide by, med den hvide sandstand. Da vi ankom til stranden i ATV’en startede vi med at spise en lækker frokost. Jeg fik den lækreste salat. Ej, det var simpelthen et dejligt sted, med den skønneste udsigt! Derefter gik vi direkte ned og lejede to paddle-boards og stod på dem i en time. Vandet var helt klart og man kunne se bunden uden problemer. Så lejede vi to liggestole og lå der til om eftermiddagen. Det var VIRKELIG en af de største oplevelser på Rhodos!

Seven springs gjorde også et kæmpe indtryk på os! Du går gennem en laaaang tunnel, hvor du hverken kan se noget eller stå op – det er super klaustrofobisk og man føler lidt, at man skal dø… Men når man kommer ud på det anden side møder man nedenstående syn! Det var som om man bare satte meget mere pris på det, efter sådan en nærdødsoplevelse, hehe.

Mezze

Mezze eller mez er den græske form for tapas. Vi købte ind til det i to dage og lavede det hjemme i vores lille thekøkken. Det fungere vildt godt, når vi havde været afsted hele dagen, at vi så bare kunne sætte os ude på terrassen og nyde hinanden i ro og mag og komme helt ned i gear igen. Vi gik bare op i det lokale supermarked og købte lidt lækre grøntsager, lidt oliven, noget kød og brød. Her var tzatziki helt uundværdig – det er klart! Agurkerne og tomaterne smager også af meget mere, det er så skønt!

Jeg håber du kunne bruge min tips! ♥
Skal du til London en dag, så tjek min guide ud her!

1 thought on “Guide: Rhodos”